21 april, D-day voor mobiel-vriendelijke websites

Heb jij al een een website die goed op mobieltjes te gebruiken is?

Vanaf 21 april, maar eigenlijk nu al, heb je een goed motief om zo spoedig mogelijk werk te maken van een site die op een mobiele telefoon goed te gebruiken is.

Google gaat vanaf dan een site die dat wel is bevoordelen ten opzichte van sites die niet goed te gebruiken zijn. Dus je score in Google zal hoger worden ten opzichte van die sites die niet mobile-friendly zijn.

"This change will affect mobile searches in all languages worldwide and will have a significant impact in our search results."

Lees meer...

Mobiele zoekmachine-optimalisatie of Mobile SEO

Sinds het toenemend gebruik van mobiele apparaten wordt ook de zoekmachine optimalisatie gericht op deze apparaten belangrijker. De strategie hiervoor is afwijkend voor die van de algemene SEO. Zeker voor bepaalde sectoren is het van groot belang hier rekening mee te houden. Bijvoorbeeld restaurants worden mobiel veel meer gezocht dan andere zoektermen. Indien je je hier dan niet op richt mis je bv 30% van de mogelijke klanten.

Lees meer...

SEO en linkjes in reacties onder artikelen

Wat vroeger als een goede strategie gezien werd om hoger in Google te komen werkt tegenwoordig wellicht tegen je. Reacties achterlaten op websites die relevant zijn voor de zoekterm waarmee je gevonden wilt worden waren erg populair. Je liet een linkje achter naar je site en het liefst met termen erin waarop je wilde scoren. Tegenwoordig kun je daar beter mee uitkijken.

Lees meer...

Vragen? Neem contact op

Uitleg Open Source